44055474 -021
info@pejvakrayan.com

تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعداز خیابان نجف زاده فروتن، پلاک 19، طبقه 3

سیستم بازرسی التراسونیک میلگرد الیاژی، سیستم اتوماتیک کنترل کیفیت

سیستم بازرسی التراسونیک میلگرد الیاژی ساخت شرکت پژواک رایان، یک سیستم ویژه تمام اتوماتیک کنترل کیفیت میلگردهای آلیاژی است. به منظور تست آلتراسونیک کل بدنه (فول بادی) و کنترل کیفیت میلگرد آلیاژی با سرعت بالا (بدلیل نرخ تولید روزانه بالا) می بایست این تست بصورت اتوماتیک و با سیستم های چند کاناله ( Multi Channel ) انجام پذیرد. در سیستم بازرسی التراسونیک میلگرد آلیاژی و برای شناسایی عیوب قسمت داخلی میلگردها، از پراب های نرمال در زوایای مختلف استفاده می شود.

میلگردهای آلیاژی (Round Bars) با گریدهای آلیاژی مختلف، در ساخت قطعات صنعتی با سطح حساسیت بالا مورد استفاده قرار می گیرند. وجود عیوب ساختاری نظیر حفره‌های هوایی، آخال ها، ترک‌ها و… در ساختار میلگردهای آلیاژی موجب کاهش شدید کیفیت آن‌ها می‌شود و در نتیجه استفاده از این محصولات بی کیفیت در ساخت قطعات صنعتی حساس منجر به ایجاد خطرات مالی و جانی جبران ناپذیرمی گردد.

با توجه به استانداردهای بین المللی، استفاده از تست غیرمخرب برای آشکارسازی عیوب سطحی، زیرسطحی و داخلی در ساختار میلگردهای آلیاژی مورد تاکید قرار گرفته است. از روش های مختلف تست های غیر مخرب که برای کنترل کیفیت میلگردهای آلیاژی مورد استفاده قرار می گیرد، تنها روش تست التراسونیک است که توانایی شناسایی عیوب داخلی میلگردهای آلیاژی تا اندازه قطر250 میلیمتر را دارا می باشد. هیچ کدام از روشهای تست غیرمخرب دیگر این توانایی را ندارند.

slide-eb3ffe1
slide-489b2aa
slide-70b5efe
slide-5b8bbec
slide-aa740d6

سیستم اتوماتیک التراسونیک بازرسی و کنترل کیفیت میلگردهای الیاژی

شرکت پژواک رایان، با توجه به نیازمندی های صنایع، الزامات استانداردهای بین المللی و نوع و موقعیت عیوب موجود در میلگردهای آلیاژی، اقدام به طراحی و ساخت سیستم ویژه تمام اتوماتیک بازرسی و کنترل کیفیت میلگردهای فولادی آلیاژی با استفاده از فناوری التراسونیک نموده است که با نام تجاری FLAW HUNTER RBUT 808 عرضه می گردد.

 

بازرسی التراسونیک میلگرد الیاژی - سیستم اتوماتیک کنترل کیفیت پژواک رایان

FLAW HUNTER RBUT 808، یک سیستم تست آلتراسونیک اتوماتیک 24 کاناله می باشد که در آن پراب های التراسونیک (ترانسدیوسر) در داخل کاست ها ی هشت تایی پیرامون میلگردهای آلیاژی مورد تست و در داخل یک محفظه آب بندی شده حاوی کوپلنت و به صورت غوطه وری (Immersion) قرار گرفته اند. این پراب ها به طور مستقیم با میلگرد مورد تست در تماس نیستند. قرارگیری کاست های حامل پراب ها در این سیستم به صورتی است که از نظر محدوده تست با یکدیگر همپوشانی دارند و تمام قسمت های میلگرد مورد تست قرار می گیرد.

قرار گیری کاست و پراب در سیستم بازرسی التراسونیک میلگرد الیاژی - سیستم اتوماتیک کنترل کیفیت برند پژواک رایان

نحوه تست سایزهای مختلف میلگرد الیاژی بوسیله سیستم التراسونیک بازرسی و کنترل کیفیت میلگرد الیاژی 

 

 

پراب های بازرسی التراسونیک میلگرد الیاژی - سیستم اتوماتیک کنترل کیفیت برند پژواک رایاندر سیستم التراسونیک بازرسی و کنترل کیفیت میلگرد آلیاژی، از سه سری کاست های سه تایی مجزا با پراب های نرمال و با قطر کریستال مختلف استفاده گردیده است تا قادر به تست میله گردهایی با قطر 90 – 15 میلیمتر یا قطرهای بالاتر بنا به درخواست خریدار باشد. هر سری سه تایی از کاست ها یک میزان مشخص از قطر میلگردهای آلیاژی را پوشش می دهند.

تمام پراب ها در داخل کاست های ویژه خود نصب شده اند. در حین تغییر سایزمیلگردهای مورد تست، کاربر دستگاه قادر خواهد بود که در مدت زمان کوتاه و با تعویض آسان کاست متناسب با قطر جدید که به صورت کشویی داخل ریل قرار می گیرد، به راحتی و بدون نیاز به تنظیم پراب ها، سیستم را برای تست سایز جدید آماده نماید.

کاست سیستم بازرسی التراسونیک میلگرد الیاژی - سیستم اتوماتیک کنترل کیفیت برند پژواک رایان

ساختار سیستم تعلیق

 

سیستم تعلیق دستگاه بازرسی التراسونیک میلگرد الیاژی - سیستم اتوماتیک کنترل کیفیت برند پژواک رایان

 

کاست ها به صورت یک مجموعه ی کامل و بهم پیوسته بر روی یک سیستم تعلیق قرار دارند و درون حوضچه ی تست قرار می گیرند. سیستم تعلیق با استفاده از سه ردیف غلطک سه تایی دوبل (Triple Rolls) که هر سری سه تایی  به صورت جداگانه و با یک جک پنوماتیک تحریک و باز و بسته می شوند. این سیستم تعلیق وظیفه ی هدایت و در مرکز قرار دادن میلگردها نسبت به کاست ها را بر عهده دارد. با این مکانیزم، میلگردها همیشه نسبت به پراب های داخل کاست ها در مرکز قرار می گیرند.

قابلیت های سیستم بازرسی التراسونیک میلگرد الیاژی پژواک رایان

دو عدد Pinch roll دو غلطکی، در قسمت ورودی و خروجی محفظه تست قرار گرفته اند که وظیفه هدایت دقیق، بدون لرزش و بدون تکان های شدید میلگردهای آلیاژی مورد تست به داخل محفظه تست را به عهده دارند. از مزایای بارز این سیستم می توان به سرعت تست بسیار بالای آن اشاره کرد. بدلیل عدم وجود تماس فیزیکی بین پراب ها و میلگردها و عدم نیاز به چرخش میلگردها یا پراب ها برای اسکن کامل محصولات،  تست با سرعت بالا ( تا 60 m/min ) امکان پذیر می باشد.

به دلیل زمان‌بر بودن فرآیند کالیبراسیون، سیستم جداگانه ای به عنوان کالیبراسیون آفلاین برای این سیستم درنظر گرفته شده است که به موازات خط اصلی سیستم تست نصب می گردد.

قابلیت تنظیم اتوماتیک ارتفاع میز تست با توجه به قطر میلگردهای موردتست، تغییرحرکت آنلاین به آفلاین به صورت اتوماتیک، سیستم خشک کن، نشانگر(مارکر) اتوماتیک و سیستم سیرکولاسیون اتوماتیک کوپلنت از قابلیت های دیگر این سیستم می باشند.

سیستم الکترونیک و نرم افزار ویژه

FLAW HUNTER RBUT 808، مجهز به سیستم الکترونیک و نرم افزار ویژه ای با سهولت اپراتوری و دسترسی آسان کاربران به تمامی آپشن های مورد نیاز خود در تنظیمات وکالیبراسیون اولیه و کار با دستگاه می باشد.

این سیستم قادر به ثبت و ذخیره کامل نتایج تست در24  استریپ چارت متفاوت می باشد. همچنین دارای قابلیت آنالیز موقعیت عیوب و نشان دار کردن دقیق محل عیوب در طول میلگردهای آلیاژی می باشد.

مشخصات کلی سیستم بازرسی التراسونیک میلگرد آلیاژی  FLAW HUNTER RBUT 808

1

قطر میلگردهای آلیاژی

 90 – 15 میلیمتر  و قطر بالاتر بنابر درخواست خریدار

2

طول میلگردهای آلیاژی

12- 4 متر

3

جنس میلگردهای آلیاژی

Heat Treated Carbon & Alloy steel

4

سرعت خطی تست

حداکثر 60 متر بر دقیقه ( سرعت های بالاتر مقدار Untested  ابتدا و انتها را بیشتر می کند.)

5

دمای میلگردهای آلیاژی

Max. 70°c

6

محدوده مورد تست

تست کل بدنه  میلگردهای آلیاژی به استثنای 150 میلیمتر  ابتدا و انتها

7

مقدارعدم راستایی

25 < d ≤ 80 = q ≤ 0,4 % —– 80 < d ≤ 250 = q ≤ 0,25 % of Length 

8

وضعیت پلیسه برش

بدون پلیسه (Burr) حاصل از برش در ابتدا و انتها

9

خارج از گردی  میلگردهای آلیاژی

Max: ±0.5 mm    

10

عیب مصنوعی

Min FBH Ø2 mm

11

شرایط سطحی  میلگردهای آلیاژی

شات بلاست شده نوردی بدون پستی بلندی های خارج از رنج

 

 

نقشه شماتیک بازرسی التراسونیک میلگرد الیاژی - سیستم اتوماتیک کنترل کیفیت برند پژواک رایان

برای اطلاع از قیمت روز انواع مختلف تجهیزات التراسونیک، درخواست خود را به ایمیل info@pejvakrayan.com ارسال بفرمایید و یا با شماره های ۴۴۰۵۸۳۵۳-۰۲۱ و ۴۴۰۵۷۶۴۶-۰۲۱و ۸۸۶۸۰۰۸۳- ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند.

error: امکان کپی وجود ندارد