44055474 -021
info@pejvakrayan.com

تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعداز خیابان نجف زاده فروتن، پلاک 19، طبقه 3

اسکنر آلتراسونیک اتوماتیک پایش خوردگی (corrosion-monitoring) مخازن تحت فشار مرتفع

اسکنر آلتراسونیک اتوماتیک پایش خوردگی – corrosion-monitoring مخازن تحت فشار مرتفع، FLAW HUNTER CR 9925، ساخت شرکت پژواک رایان، یکی از پیشرفته ترین سیستم های آلتراسونیک پایش خوردگی موجود می باشد. این اسکنر قادر به تست، عیب یابی و پایش خوردگی اتوماتیک دیواره تانک ها، مخازن و لوله های خطوط انتقال نفت پالایشگاهی و پتروشیمی، با سرعت بالا است. بکارگیری این اسکنر التراسونیک پایش خوردگی گامی موثر در ایمنی خطوط انتقال نفت و ایمنی مخازن پتروشیمی، ایمنی مخازن پالایشگاهی و ایمنی مخازن نیروگاهی است. این اسکنر پایش خوردگی التراسونیک با بررسی جوشکاری مخازن پتروشیمی و تست ضخامت سنجی مخازن از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری می کند.

 

اهمیت بازرسی و پایش خوردگی – corrosion-monitoring مخازن تحت فشار

مخازنی که در پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی به کار گرفته می شوند، معمولا بدلیل موادی که در داخل آنها ذخیره می گردد به مرور زمان دچار خوردگی می شوند.

عدم شناسایی به موقع خوردگی ها و عیوب دیواره این مخازن، منجر به پیدایش پیامدهای فاجعه بار و اغلب جبران ناپذیرجانی، اقتصادی و زیست محیطی می گردد.

مرجع استانداردهای بین المللی AP1653 و EEMUA159 بازرسی های ادواری چشمی و آلتراسونیک را برای مخازن ذخیره سازی روی سطح زمین توصیه کرده است.

به دلیل توسعه روزافزون و ساخت مخازن در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه ها، بازرسی مخازن در زمان ساخت و بازرسی های ادواری از اهمیت بالایی برخوردار است.

این بازرسی ها، ایمنی و یکپارچگی مخازن را تضمین می کند. از سویی دیگر باعث افزایش طول عمر و جلوگیری از نشتهای تصادفی و آلودگی های زیست محیطی پرهزینه می گردد.

slide-489b2aa
slide-70b5efe
slide-5b8bbec
slide-eb3ffe1
slide-aa740d6

امروزه پیشرفت های روزافزونی در فناوری های بازرسی تست غیر مخرب (NDT) صورت گرفته است؛ که با بررسی سازه و بدون ایجاد تخریب، موجب بهبود امکان پایش خوردگی و ضخامت سنجی مخازن تحت فشار می گردد. این بازرسی ها علاوه بر افزایش دقت عیب یابی، میزان زمان چرخه بازرسی مخازن را کاهش می دهد.

بدون شک تست آلتراسونیک از کاربردی ترین روش های تست غیر مخرب در شناسایی و تشخیص انواع خوردگی ها و ضخامت سنجی این قبیل مخازن می باشد.

 

نمایش ویدیو درباره اسکنرالتراسونیک پایش خوردگی

انواع روش های تست آلتراسونیک پایش خوردگی – corrosion-monitoring مخازن تحت فشار پالایشگاهی، نیروگاهی، پتروشیمی و …

تست آلتراسونیک می تواند به دو روش سنتی (دستی) و استفاده از اسکنر و ربات مورد استفاده قرار گیرد.

الف- روش دستی

روش سنتی بازرسی آلتراسونیک مخازن (روش دستی)، نیازمند اپراتوری است که به طور مستقیم به دیواره این مخازن دسترسی داشته باشد. این دسترسی اغلب نیازمند نصب داربست، سکوی کار متحرک و یا آویزان شدن اپراتور از مخزن دارد و به دنبال آن خطرات ایمنی برای اپراتور را به همراه دارد.

از سوی دیگر، بدلیل قطر، ارتفاع و حجم زیاد این مخازن، تست آنها به صورت دستی بسیار مشکل ساز و زمان بر می باشد. همچنین به علت عدم وجود ثبت طولانی مدت اطلاعات در تست دستی و خطاهای اپراتوری زیاد در حجم بالای تست، تقریبا اطلاعات به دست آمده از اعتبار کافی برخوردار نخواهد بود.

ب- روش اتوماتیک

امروزه با بکارگیری سیستم های اسکن هوشمند و پیشرفت های بسیاری که در نرم افزارها و آنالیز سیگنال آنها صورت پذیرفته است، سیستم های تست آلتراسونیک جدید با استفاده از اسکنر و نرم افزارهای پیشرفته ساخته شده است. این اسکنرها، بطور کامل مشکلات سرعت پایین تست و عدم تبت نتایج در روش سنتی را برطرف نموده است.

از مزایای استفاده از این اسکنرها  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– افزایش کارایی بازرسی که موجب افزایش تشخیص عیوب و کیفیت داده های به دست آمده می شود.

– نتایج تست به صورت دقیق و طولانی مدت و با قابلیت استناد پذیری ثبت و ضبط می گردد.

– دخالت اپراتور در نتایج تست حذف و متعاقبا مشکلات ناشی از خطاهای اپراتوری کاهش می یابد.

– زمان تست کاهش چشم گیری پیدا می کند.

– خطرات مبحث ایمنی برای اپراتورکاهش می یابد.

– …

اسکنر بازرسی و پایش خوردگی آلتراسونیک مخازن تحت فشار و لوله (FLAW HUNTER CR 9925)

 

این اسکنر، دارای چهارچرخ مگنت متحرک است که با دو الکتروموتور مجزا، به حرکت درمی آیند. همچنین دارای یک پراب هلدر ویژه می باشد و از یک پراب با قدرت تفکیک پذیری بالا (High Resolution) با تکنیک واترجت در داخل آن استفاده گردیده است. پراب هولدرها توسط یک الکتروموتور و انکودر، در عرض اسکنر حرکت رفت و برگشتی انجام می دهد. موتورها و حرکات این اسکنر توسط یک کنترل کننده PLC زیمنس، کنترل و هدایت می گردد.

 FLAW HUNTER CR 9925 با استفاده از مکانیزم های ویژه و کنترل کننده خود، قادر است از دیواره عمودی مخازن و تانک ها بالا رفته و کل دیواره آنها را با سرعت بالا و به صورت کاملا دقیق و اتوماتیک اسکن نماید. این اسکنر اطلاعات بسیار مفیدی از عیوب داخلی و میزان خوردگی دیواره داخلی و ضخامت باقیمانده آن در اختیار کاربر قرار می دهد.

این اسکنر با قابلیت کنترل از راه دور می تواند دیواره مخازن تا ارتفاع ۳۰ متر را در حالیکه کاربر و قسمت الکترونیک دستگاه بر روی زمین قرار دارد، بالا رفته و تست نماید.

قسمت هد اصلی این اسکنر قابل تعویض بوده و دارای قابلیت همسان سازی برای تست سطوح دارای انحنا، مانند لوله ها و تانک های با قطر پایین می باشد.

این قابلیت، دستگاه را قادر به تست لوله ها و سطوح دارای انحنای با  قطر ۳۲ اینچ به بالا می سازد.

اسکنر پایش خوردگی

مزایای اسکنر آلتراسونیک اتوماتیک پایش خوردگی مخازن تحت فشار ساخت شرکت پژواک رایان 

 

  • پایش خوردگی دیواره داخلی، بدون نیاز به دسترسی به قسمت داخلی مخازن
  • قابلیت شناسایی انواع عیوب دوپوستگی، خوردگی، ترک های هیدروژنی و عدم چسبندگی پوشش ها
  • سرعت تست بالا تا 200 mm/s
  • احتمال شناسایی عیوب (POD) بسیار بالا به دلیل رزولوشن اسکن تا 5 mm و حرکات دقیق  اسکنر و ثبت تمام دیتای دریافتی به صورت آنلاین و Real Time
  • ترسیم ضخامت های قرائت شده در نمودار سی اسکن و بی اسکن رنگی و ثبت دیتای تست
  • نمایش تصویر سه بعدی از ضخامت دیواره
  • تست لوله های با قطر ۳۲ اینچ و بزرگتر تا سطوح تخت
  • قابلیت تست در ارتفاع تا ۳۰ متر، بدون نیاز به بالا رفتن اپراتور تست و ایجاد خطر برای اپراتور
  • تست از روی رنگ و بدون نیاز به برداشته شدن رنگ
  •  بررسی و آنالیز نتایج تست به صورت آفلاین و پس از تست
  •  مستند سازی نتایج کامل تست به صورت اتوماتیک و بدون دخالت اپراتور
  • انجام تست و ثبت نتایج به صورت کاملا اتوماتیک و کاهش خطاهای اپراتوری به نزدیک صفر
  • پرتابل ( قابل حمل) بودن دستگاه با قابلیت انتقال آسان به سایت تست

خصوصیات اسکنر پایش خوردگی

FLAW HUNTER CR 9925  کل دیواره مخزن، تانک و لوله را با رزولوشن 0.5 × 0.5 میلیمتر، بازرسی نموده و تمام ضخامت های قرائت شده و عیوب را در نمودار  سی اسکن رنگی نمایش می دهد. همچنین قابلیت نمایش ضخامت دیواره مخزن به صورت تصویر سه بعدی را داراست.

این اسکنر مجهز به یک تانک استنلس استیل به همراه الکتروپمپ ویژه می باشد و وظیفه تامین کوپلنت در ارتفاع بالا را برعهده دارد. کلیه تجهیزات الکترونیک و اتوماسیون این روبات در داخل یک چمدان قابل حمل قرار گرفته و به سادگی توسط اپراتور، قابل حمل و انتقال به سایت تست می باشد.

دریافت کاتالوگ

کاتالوگ روبشگر التراسونیک پایش خوردگی اتوماتیک

برای اطلاع از قیمت روز انواع مختلف تجهیزات التراسونیک، درخواست خود را به ایمیل info@pejvakrayan.com ارسال بفرمایید و یا با شماره های ۴۴۰۵۸۳۵۳-۰۲۱ و ۴۴۰۵۷۶۴۶-۰۲۱و ۸۸۶۸۰۰۸۳- ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند.

error: امکان کپی وجود ندارد