44055474 -021
info@pejvakrayan.com

تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعداز خیابان نجف زاده فروتن، پلاک 19، طبقه 3

تست مخازن CNG ، سیستم اتوماتیک بازرسی آلتراسونیک

اهمیت بازرسی و تست مخازن CNG

تست مخازن CNG در زمان تولید مخازن CNG و در بازرسی های ادواری جایگاه های CNG دارای اهمیت فراوانی است. در سال های اخیر، تست التراسونیک مخازن cng به دنبال مصرف سوخت های گاز مایع (LPG) و گاز طبیعی فشرده (CNG) که در جهت بهینه سازی و پیشگیری از ایجاد آلودگی های زیست محیطی بنزین افزایش یافته، مورد توجه قرار گرفته است. متاسفانه هر ساله انفجار مخزن موجب بروزحوادث ناگوار جانی و مالی فراوانی می شود. علت انفجار مخزن cng به دلیل ایجاد عیوب در زمان تولید و ساخت این مخازن و عدم بازرسی های ادواری بعدی است. شرکت پژواک رایان علاوه بر این سیستم اتوماتیک، دستگاه ضخامت سنج مخزن cng که دارای کاربری دستی می باشد را نیز در سبد محصولات خود قرار داده است.

مطابق استانداردهای بین المللی نظیر BS EN-11439  و ISO6406  و یا استاندارد ملی 6792 ISIRI، علاوه بر انجام تست مخازن CNG در حین تولید، بازرسی ادواری و عیب یابی این مخازن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این بازرسی ها می تواند از بروز حوادث ناگوار احتمالی پیشگیری نماید.

Previous slide
Next slide

سیستم بازرسی، تست و عیب یابی آلتراسونیک مخازن CNG

 

FLAW HUNTER CNG، سیستم تمام اتوماتیک التراسونیک است که به منظور عیب یابی و ضخامت سنجی سیلندرهای CNG فولادی با قطر۴-۲۰ اینچ و ضخامت mm ۳-۲۰ به صورت آفلاین طراحی گردیده است. این سیستم قادر به شناسایی کلیه عیوب طولی و عرضی در سطح داخلی و خارجی و ضخامت سنجی نقطه به نقطه قسمت استوانه ای بدنه مخزن می باشد.

با توجه به نیازمندی های استاندارد های سیلندرسازی و ماهیت تولید این محصولات، سیستم تست غیرمخرب مورد استفاده در این گونه محصولات می بایست قادر به ضخامت سنجی و شناسایی تمام عیوب طولی و عرضی در سطح داخل و خارج سیلندر باشد.

مشخصات کلی سیستم تست التراسونیک مخزن cng گاز خودرو

بدلیل حساسیت بالای تست مخازن گاز خودرو، سیستم تست التراسونیک مخازن cng پژواک رایان، با تکنیک غوطه وری و روش Water jet طراحی و ساخته شده است.

در تست آلتراسونیک این سیلندرها، پرتوهای فراصوتی در سه جهت، عمود بر دیواره سیلندر (با زاویه صفر درجه)، موازی با محور سیلندر با زاویه ۴۵ درجه و عمود بر محور سیلندر با زاویه ۴۵ درجه، به داخل دیواره مخزن منتشر می شود. امواج التراسونیک پس از برخورد با عیوب سطوح داخلی و خارجی منعکس می شوند و به صورت سیگنال بر روی صفحه نمایش دستگاه، نمایش داده می شوند. این سیستم قادر به شناسایی شیارهای N5 با عمق پنج درصد ضخامت سیلندر و ضخامت سنجی سیلندرها با دقت 0.05 mm می باشد.

تست مخازن CNG

سیلندرها در داخل این سیستم به حالت درجا چرخیده و در نتیجه پراب ها در طول مخزن حرکت می کنند و مخزن را اسکن می نمایند. پراب ها در داخل یک پراب هلدر ویژه و با زوایای مختلف قرار می گیرند. این پراب هلدر با استفاده از یک کفشک ویژه بر روی سطح سیلندر قرار می گیرد. کفشک توسط ریل ها و سروموتور دقیق، با سرعت مشخص و در جهت طولی روی بدنه مخزن در حال چرخش حرکت می نماید و در نتیجه کل قسمت استوانه ای سیلندر را اسکن و عیب یابی و ضخامت سنجی می نماید.

تعداد کانال های این سیستم می تواند بین ۱۵-۵ کانال بسته به درخواست خریدار طراحی شود که سیستم پانزده کاناله آن قادر به تست کامل یک سیلندر ۱۴ اینچی با طول یک متر در مدت زمان یک دقیقه می باشد.

نرم افزار این سیستم کلیه نتایج تست را در استریپ چارت های مجزا و نمودار سی اسکن رنگی ثبت می نماید و قابلیت آنالیز موقعیت عمقی و مکانی عیوب در محیط و طول سیلندر را دارا می باشد.

نمایش نتایج تست در نمودار سی اسکن رنگی، قابلیت تحلیل نتایج تست به صورت آفلاین، ارائه آمارهای دقیق از سیلندرهای تست شده و تعداد سیلندرهای مورد پذیرش یا رد شده، ارائه تعداد و نوع عیوب شناسایی شده، از ویژگی های منحصربه فرد و خاص این سیستم می باشد.

تکرارپذیری نتایج تست با مقدار POD= 99% از ویژگی های بسیار خاص این سیستم می باشد.

مشخصات سیلندرهای قابل تست با سیستم  FLAW HUNTER CNG 9506

رديف

نام مشخصه

مقادير

۱

ابعاد سیلندرها

قطر ۲۰-۴ اینچ و ضخامت ۲۰-۳  میلیمتر

۲

طول سیلندرها

۲-۰.۵ متر

۳

جنس سیلندرها

Carbon Steel and Alloy steel

۴

سرعت خطی تست

حداکثر ۵۰ متر بر دقیقه

۵

دقت ضخامت سنجی

mm 0.05

۶

عیوب قابل شناسایی

شیارهای N5 طولی و عرضی داخلی و خارجی سیلندرها و عیوب دوپوستگی (Lamination)

۷

کیفیت سطح سیلندرها

شات بلاست شده و یا با رنگ به شرط چسبندگی مناسب رنگ به سطح سیلندر

۸

محدوده مورد تست

تست کل قسمت استوانه ای سیلندر به استثنای mm 50  ابتدا وانتهای آن

برای اطلاع از قیمت روز انواع مختلف تجهیزات التراسونیک، درخواست خود را به ایمیل info@pejvakrayan.com ارسال بفرمایید و یا با شماره های ۴۴۰۵۸۳۵۳-۰۲۱ و ۴۴۰۵۷۶۴۶-۰۲۱و ۸۸۶۸۰۰۸۳- ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند.

error: امکان کپی وجود ندارد