44055474 -021
info@pejvakrayan.com

تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعداز خیابان نجف زاده فروتن، پلاک 19، طبقه 3

سیستم التراسونیک بازرسی و کنترل کیفیت ورق فولادی

اهمیت کنترل کیفیت پلیت و ورق فولادی

 

بازرسی و کنترل کیفیت ورق فولادی دارای اهمیت فراوانی است. پلیت و ورق فولادی، مصارف زیادی در صنایع مختلف وحساس از جمله ساخت لوله های نفت و گاز، ساخت سیلندرهای CNG و …دارند.

مطابق استانداردهای بین المللی کنترل کیفیت ورق فولادی، تست دو پوستگی (Lamination) در این گونه پلیت و ورق ها، قبل از تبدیل آنها به لوله، مخزن و یا سایر محصولات، از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

در این گونه مقاطع، انواع عیوب داخلی و سطحی از قبیل ترک ها، حفره های هوایی و انقباضی، حبس سرباره، آخال و …. بوجود می آیند.

برخی از این عیوب، با توجه به ابعاد، موقعیت وکاربرد آنها در صنعت، جزو عیوبی هستند که کیفیت فولاد را به شدت کاهش می دهند و اگر فولاد تولید شده در صنایع حساس استفاده گردد، می تواند بسیار خطرافرین باشند.

لذا شناسایی عیوب در فرآیند تولید پلیت و ورق، برای اکثرخریداران و تولیدکنندگان پارامتر بسیار مهم و موثری است و از بروز حوادث ناگوار احتمالی پیشگیری می نماید.

 

slide-489b2aa
slide-70b5efe
slide-5b8bbec

شرکت دانش بنیان پژواک رایان صنایع دقیق که به عنوان شرکت پیشرو سازنده پراب، تجهیزات و سیستم های تست آلتراسونیک در صنایع مختلف ایران فعال است، با توجه به اهمیت فرایند بازرسی عیوب دوپوستگی در ورق و پلیت ها و به منظور پیشگیری از خطرات ناشی از ایجاد عیوب احتمالی در صنایع حساسی که از این نوع محصولات استفاده می کنند، اقدام به طراحی و ساخت سیستم تمام اتوماتیک بازرسی و عیب یابی آلتراسونیک پلیت و ورق نموده است.

سیستم التراسونیک اتوماتیک بازرسی و کنترل کیفیت ورق فولادی

 

FLAW HUNTER UST 9508، سیستمی است که به منظور تست و بازرسی تمام اتوماتیک آلتراسونیک Lamination ورق و پلیت ها، به صورت آنلاین و آفلاین طراحی گردیده است.

این سیستم قادر به تست ورق هایی با ضخامت ۵۰-۴ میلیمتر بوده و عیوب تورق از ۵۰-۳ میلیمتر توسط این سیستم قابل شناسایی می باشد. همچنین متناسب با عرض پلیت یا ورق مورد تست و درصد پوشش از ۱۰۰- ۲۵ درصد عرض، می تواند به صورت یک سیستم با ۱۰۰-۴ کانال طراحی گردد.

پراب های T/R به منظور افزایش تفکیک پذیری نزدیک به سطح (تا mm ۳ از سطح) در سیستم التراسونیک بازرسی ورق فولادی استفاده گردیده است.

این پراب ها توسط کفشک های ویژه بر روی سطح پلیت یا ورق در راستای عرض آن طوری چیده شده اند که حداقل ۲۵ % عرض ورق بعلاوه  mm ۲۵ لبه ها را پوشش دهند.

پراب هولدر سیستم التراسونیک بازرسی و کنترل کیفیت ورق فولادی

 

پراب هلدرهای این سیستم با تکنیک  (Water Gap) طراحی گردیده اند و مانع تماس مستقیم و سایش پراب ها می گردد.

سیستم تعلیق ویژه طراحی شده در این سیستم، قادر به شناور نگه داشتن پراب ها بر روی ورق است و این سیستم را قادر می سازد تا پستی و بلندی و نوسانات ورق در حین حرکت را به خوبی دنبال نموده و از ایجاد اختلال در فرآیند تست جلوگیری نماید. 

این سیستم قادر به ثبت و ذخیره کامل نتایج تست در استریپ چارت های مجزا بوده و قابلیت آنالیز موقعیت عمقی و مکانی عیوب در طول ورق را دارا می باشد .

مشخصات سیستم تست التراسونیک کنترل کیفیت ورق فولادی FLAW HUNTER UST9508

سرعت تست دستگاهقابلیت شناسایی عیوب تا نیم میلیمتر با سرعت 0.1 تا 35 متر بر دقیقه وجود دارد.
نوع عيوب مرجعسوراخ کف تخت FBH 6.3 mm
عیوب قابل شناساییعیوب دوپوستگی Lamination
تعداد کانال ها  بین 4 تا 100 کانال متناسب با نیاز خریدار و عرض ورق مورد تست متغیر می باشد.
سیستم آلارمسیستم Gate قادر به فعال سازی آلارم های صوتی، نوری و مارکینگ قسمت معیوب می باشد.
پراب هامتناسب با تعداد کانال ها از پراب های  T/R با فرکانس 4 مگاهرتز با کریستال 25 تا 30 میلیمتری استفاده می گردد.
ذخیره سازی کالیبراسیونقابلیت ذخیره سازی تا 2000 کالیبره و تنظیمات مختلف در حافظه دستگاه و فراخوانی مجدد آنها وجود دارد.
ثبت نتایج تستتمامی سیگنال های دریافتی توسط هر کانال بر روی Strip Chart مربوط به آن کانال ثبت می گردد و قابل استخراج توسط فلش و سی دی می باشد.
تجهیزات جانبیکارت Input, Output با قابلیت 4  عدد ورودی و 7 عدد خروجی، پی سی صنعتی، مانیتور و کیبورد، تابلو اپراتوری ریتال آلمان به همراه سیستم تهویه ریتال، دستگاه On Line UPS 2 KW

 

سیستم طراحی شده می تواند به صورت آنلاین و بر روی خط تولید نصب گردد و قبل از ورود ورق یا پلیت به قسمت فرمینگ دستگاههای تولید لوله، عیوب تورق شناسایی گردد.

 

دارا بودن سیستم کالیبراسیون آنلاین و سیستم جمع آوری آب از روی ورق، از ویژگی های منحصر بفرد این سیستم می باشد.

 

این سیستم با استفاده از انکودر خود که در قسمت زیرین ورق نصب گردیده است و یک عدد اسپری رنگ پاش، قادر به نشان گذاری دقیق محل عیب در طول ورق یا پلیت مورد تست است.

 

 

مشخصات ورق های قابل تست با توانایی سیستم  FLAW HUNTER UST 9508

رديف

نام مشخصه

مقادير

۱

عرض ورق یا پلیت

mm ۴۰۰۰-۶۰۰ 

۲

ضخامت ورق یا پلیت

 mm ۴-۵۰

۳

جنس ورق یا پلیت

Steel (Grade A – X80)

۴

سرعت خطی تست

حداکثر ۴۰ متر بر دقیقه می باشد.

۵

تعداد کانال ها

  ۴-۱۰۰ کانال مطابق نیاز خریدار متغیر است.

۶

عیوب قابل شناسایی

عیوب دوپوستگی یا تورق معادل یک سوراخ  FBH Ø 3mm و بزرگتر قابل شناسایی است.

۷

محدوده مورد تست

تست ۱۰۰-۲۵% عرض ورق مطابق نیاز خریدار بعلاوه

 mm ۲۵ از لبه ها امکان پذیر است.

برای اطلاع از قیمت روز انواع مختلف تجهیزات التراسونیک، درخواست خود را به ایمیل info@pejvakrayan.com ارسال بفرمایید و یا با شماره های ۴۴۰۵۸۳۵۳-۰۲۱ و ۴۴۰۵۷۶۴۶-۰۲۱و ۸۸۶۸۰۰۸۳- ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند.

error: امکان کپی وجود ندارد