44055474 -021
info@pejvakrayan.com

تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعداز خیابان نجف زاده فروتن، پلاک 19، طبقه 3

سیستم پایش خوردگی آنلاین آلتراسونیک وایرلس ( بی سیم) برند پژواک رایان

 

سیستم پایش خوردگی آنلاین آلتراسونیک وایرلس پژواک رایان، مونیتورینگ_خوردگی خطوط لوله، مخازن تحت فشار، شیرآلات و فیتینگ ها را به‌صورت دائم و دقیق از طریق فناوری آلتراسونیک و به صورت وایرلس (بی سیم) فراهم می نماید. 

پایش خوردگی آنلاین

فرآیندی است که اجزای تجهیزات، سازه‌ها، واحدهای فرآیند و تأسیسات را برای تشخیص خوردگی ناشی از مواد مختلف ارزیابی و پایش می‌کند. هدف از پایش آنلاین خوردگی، شناسایی شرایط خاص به منظور افزایش عمر و قابلیت سرویس دهی دارایی ها علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش هزینه های جایگزینی است.

از مهمترین بخش های  مهم تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مخازن ، لوله‌ها ، فیتینگ ها و شیر آلات هستند. این تجهیزات بدلیل موادی که در داخل آنها ذخیره می گردد به مرور زمان دچار خوردگی می شوند.  این خوردگی بصورت  برداشت فلز از جداره داخلی تجهیز بدنبال  تماس با سیال و کاهش ضخامت جداره داخلی رخ می دهد که موجب ایجاد عیوب و شکست دیواره داخلی می گردد. عدم شناسایی به موقع و پایش خوردگی ها و عیوب دیواره این تجهیزات، موجب ایجاد  نشتی، شکست و یا انفجار می گردد و پیامدهای فاجعه بار و اغلب جبران ناپذیرجانی، اقتصادی و زیست محیطی را ایجاد می کند.

slide-e692752
slide-2d0389f

امروزه برای پایش آنلاین خوردگی به صورت مستمر، از فناوری آلتراسونیک بصورت وایرلس (بی سیم) استفاده می شود.

به دلیل توسعه روزافزون صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه ها و ساخت تجهیزات و مخازن تحت فشاری که در آنها کاربرد دارد، بازرسی این تجهیزات بر طبق استانداردهای بین المللی در زمان ساخت و بازرسی های ادواری در زمان بهره برداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این بازرسی ها، ایمنی و یکپارچگی تجهیزات را تضمین می کند و باعث افزایش طول عمر و جلوگیری از نشتهای تصادفی، انفجار و آلودگی های زیست محیطی پرهزینه می گردد.

 

تست التراسونیک 

 

تست آلتراسونیک، بدلیل پیشرفت های چشمگیر در سالیان اخیر و قابلیت های فراوان آن، پرکاربردترین روش تست در حیطه تست های غیر مخرب می باشد که به منظور شناسایی و تشخیص عیوب سطحی و داخلی، ضخامت سنجی، کنترل ابعادی و تعیین خواص مکانیکی در قطعات و محصولات صنعتی بدون تخریب آنها، کارآیی دارد و در زمان تولید، پس از تولید و یا در حین سرویس دهی و سنجش های ادواری استفاده می گردد. 

 

در این روش امواج فراصوت با فرکانس بالا و دامنه کم، توسط یک ترانسدیوسر (حسگر، پراب) وارد قطعه تحت تست شده و در صورت برخورد با ناپیوستگیهای موجود در قطعه، بخشی از انرژی ارسالی به سمت پراب بازتاب می گردد. امواج بازتاب شده، توسط همان پراب فرستنده و یا پراب دیگری، دریافت شده و به پالس های الکتریکی تبدیل می گردد و روی صفحه نمایش A-Scan به صورت یک سیگنال ظاهر می گردد.

سیستم پایش آنلاین خوردگی التراسونیک پژواک رایان

سیستم آلتراسونیک پایش خوردگی آنلاین وایرلس (بی سیم) پژواک رایان

 

از انجاِئیکه تجهیزات اصلی صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و نیروگاهی از جمله لوله ها، مخازن و شیر آلات و فیتینگ ها، بصورت مداوم تحت خوردگی داخلی و کاهش ضخامت جداره داخلی می باشند. از سوی دیگر، دسترسی مداوم و مستمر به نقاط تحت خوردگی این تجهیزات بدلیل اینکه بعضی از این نقاط در ارتفاع بالا و یا در زیر زمین مدفون می باشند، همیشه میسر نیست؛ همچنین با توجه به اینکه امکان نگهداری و تعمیرات پیش گیرانه و قابل پیش بینی جهت جبران این خوردگی ها فراهم نیست، امروزه در کشورهای مختلف برای پایش میزان خوردگی به صورت آنلاین و مستمر، از فناوری آلتراسونیک بصورت وایرلس استفاده می نمایند.

 

سیستم التراسونیک وایرلس پایش انلاین خوردگی برند پژواک رایان، امکان تشخیص خوردگی خطوط لوله، مخازن، شیرآلات و فیتینگ ها را به‌صورت دائم و دقیق فراهم می نماید .

حسگر(پراب) های التراسونیک این سیستم، به انتخاب مشتری و در نقاط حساس تجهیزات  صنایع نفت، گاز و نیروگاهی نصب می گردند. امواج التراسونیک توسط این حسگر ( پراب) ها، به داخل جداره  تجهیز تابانده می شوند و بصورت مداوم (حداقل یکبار در هر 12 ساعت)،  ضخامت جداره را با دقت دهم میلیمتر اندازه گیری می نمایند و داده ها را بصورت آنلاین و با ماژول وایرلس به مرکز و اتاق کنترل ارسال می نمایند.

 

در مرکز کنترل، تمامی داده های ضخامت جداره های مختلف تحت خوردگی کل یک صنعت پالایشگاهی و یا پتروشیمی با نرم افزار مدیریتی پیاده‏ سازی شده و پردازش می گردد.

این نرم افزار به ‌صورت جامع، تمامی اطلاعات را از گره دروازه (Gateway Node) دریافت می نماید و ماکزیمم و مینیمم ضخامت جداره تجهیزات حساس را تعیین می نماید. پس از تشخیص نرخ خوردگی، هشدارهای خارج از رنج مقادیر خوردگی به مرکز ارائه می گردد.

 

شبکه اطلاعاتی، شبکه LoRaWan، ارسال بسیار کم‌ توان داده ها را با بازه پوشش چندین کیلومتری فراهم می کند. پیکربندی شبکه به‌گونه‌ای طراحی شده تا ارسال و دریافت اطلاعات بدون مشکل و مرتب انجام شود و نیاز به تنظیمات مستمر توسط اپراتور نباشد. هم چنین اضافه یا کم‌کردن هر یک از نقاط تست، تأثیری در کلیت پیکربندی نخواهد داشت.

 

هر یک از گره‏ های شبکه، شامل بخش آلتراسونیک، ارتباط رادیویی، قابلیت خواندن 4 سنسور تست ضخامت با بهره ‏گیری از 4 پراب ثابت شده، سنسور دما و رادیو ارسال و دریافت داده ‏ها می باشد. در نهایت، باتری تعبیه شده این امکان را فراهم می‏کند که تا دو سال نیاز به توان مصرفی تأمین شود و مجدداً با تعویض باتری ادامه کار انجام خواهد پذیرفت.

مزایای سیستم پایش خوردگی آنلاین التراسونیک پژواک رایان

 

  • با توجه به بکارگیری امواج آلتراسونیک در این سیستم، به عنوان یک روش ایمن و سالم برای پرسنل و محیط کار می باشد.
  • امکان تعمیرات و نگهداری تجهیزات حساس فراهم می ‏شود و با پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از انفجار موجب کاهش هزینه ‏های مالی، افزایش عمر تجهیزات و حفظ سرمایه می شود.
  • با توجه به قابلیت اطمینان بالا، خطای اپراتور اندازه گیری خوردگی را حذف می نماید.
  • با عدم نیاز به حضور فیزیکی اپراتورهای انسانی در محل تجهیز خصوصا” در فصول گرم، آسایش انسانی را به ارمغان می آورد.
  • دقت بالای تشخیص مقادیر خوردگی انجام شده (دهم تا صدم میلیمتر)
  • عدم نیاز به قطعات مصرفی همانند کوپن های خوردگی
  • قیمت پایین تر به نسبت روش های دیگر تشخیص خوردگی
  • سازگار با محیط زیست و بدون آلودگی
  • عدم نیاز به دسترسی به سطح داخلی دیواره تجهیزات
  • قابلیت بازرسی خوردگی تجهیز در حین فرایند کار
  • دارای قابلیت ثبت و ضبط اطلاعات 
  • امکان گزارش گیری و پایش خوردگی بصورت آفلاین و آنلاین
  • اپراتوری راحت و آسان
  • دسترسی آسان به خدمات پس از فروش در داخل ایران
  • کالیبراسیون سالیانه دستگاه در داخل ایران

برای اطلاع از قیمت روز انواع مختلف تجهیزات التراسونیک، درخواست خود را به ایمیل info@pejvakrayan.com ارسال بفرمایید و یا با شماره های ۴۴۰۵۸۳۵۳-۰۲۱ و ۴۴۰۵۷۶۴۶-۰۲۱و ۸۸۶۸۰۰۸۳- ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند.

error: امکان کپی وجود ندارد