44055474 -021
info@pejvakrayan.com

تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعداز خیابان نجف زاده فروتن، پلاک 19، طبقه 3

ترولی تست التراسونیک پلیت (ورق) فولادی- دستگاه بازرسی عیوب تورق (lamination)

دستگاه ترولی (کالسکه ای) تست التراسونیک پلیت (ورق) فولادی، FLAW HUNTER TPT 120، یک دستگاه نیمه اتوماتیک تست آلتراسونیک است. این دستگاه به منظور بازرسی عیوب تورق (Lamination) ورق و پلیت هایی با طول و عرض بالا طراحی گردیده است.

با توجه به ابعاد  بزرگ پلیت ها که گاهی دارای عرض ۴ متر و طول ۱۲ متر می باشند و مصرف بالای روزانه آنها در کارخانجات لوله سازی، تست آلتراسونیک دستی آنها بوسیله دستگاه های عیب یاب التراسونیک پرتابل تقریبا غیر ممکن می باشد. از سویی دیگر، تست آلتراسونیک آنها با سیستم های اتوماتیک که نیاز به سیستم های پیچیده کنترل کیفیت ورق فولادی با تعداد کانال و پراب های زیاد دارد، بسیار پرهزینه می باشد.

شرکت پژواک رایان با توجه به اهمیت فرایند بازرسی عیوب تورق (دوپوستگی) در ورق و پلیت های فولادی و به منظور پیشگیری از خطرات ناشی از ایجاد عیوب احتمالی در صنایع حساسی که از این نوع محصولات استفاده می کنند، اقدام به طراحی و ساخت دستگاه نیمه اتوماتیک ترولی تست آلتراسونیک پلیت و ورق نموده است.

 

اهمیت بازرسی عیوب تورق (lamination ، دوپوستگی) پلیت و ورق

پلیت و ورق های فولادی، مصارف زیادی در صنایع مختلف وحساس از جمله ساخت لوله های نفت و گاز، ساخت سیلندرهای CNG و …دارند. مطابق استانداردهای بین المللی، تست دو پوستگی (Lamination) در این گونه پلیت و ورق ها، قبل از تبدیل آنها به لوله، مخزن و یا سایر محصولات، از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

لذا شناسایی عیوب در فرآیند تولید پلیت و ورق، برای خریداران و تولیدکنندگان پارامتر بسیار مهم و موثری است و از بروز حوادث ناگوار احتمالی پیشگیری می نماید.

 

 

مشخصات دستگاه کالسکه ای تست التراسونیک پلیت (ورق) فولادی- دستگاه بازرسی عیوب تورق (lamination)

تعداد کانال و پراب تست 

دستگاه ترولی (کالسکه ای) نیمه اتوماتیک تست التراسونیک ورق، دارای  چهار کانال و پراب مجزا می باشد. پراب های آن از نوع دو کریستال (T/R) با طول کریستال ۲۸ میلیمتر می باشند. این پراب ها از تکنیک Water Gap جهت مصرف کوپلنت پایین و عدم سایش پراب ها بر روی سطح پلیت ها بهره می گیرد.

چیدمان این پراب ها به گونه ای می باشد که هر کدام به میزان ده درصد نسبت به پراب دیگر همپوشانی ایجاد می کند. هر کدام از پراب ها قادرند در هر بار اسکن، ۱۰۰ میلیمتر از عرض شیت یا پلیت را در طول کل پلیت تست نماید.

عیوب و میزان ضخامت قابل اندازه گیری  

این دستگاه با بکارگیری پراب های دو کریستال و تک کریستال، قادر به تست ورق و پلیت هایی با ضخامت 200-5 میلیمتر می باشد. ترولی تست ورق پژواک رایان، دارای توانایی شناسایی سوراخ FBH Ø 3mm، از ۳ میلیمتر از سطح تا ۲ میلیمتر از پشت پلیت است.  

سرعت تست  

با استفاده از این دستگاه، کاربر قادر است تا با سرعت ۳۰ متر در دقیقه، پلیت ها را اسکن نماید.

خصوصیات فیزیکی و مکانیکال

جنس بدنه این دستگاه به منظور پایین آوردن وزن و افزایش چابکی آن در حین حرکت، از آلومینیوم می باشد. تمام قطعات آن، به منظور کاهش احتمال زنگ زدگی دارای پوشش رنگ الکترواستاتیک می باشند.

این دستگاه قادر به ۸ ساعت تست متوالی با باطری است و دارای یک دستگاه باطری رزرو می باشد. همچنین دارای یک مخزن Stainless Steel کوپلنت ۱۰ لیتری جهت تغذیه کوپلنت زیر پراب ها می باشد. 

ترولی بازرسی التراسونیک پلیت و ورق با بهره گیری ازساید گاید رول های خود، قادر است تا لبه پلیت را اسکن نماید. در نتیجه کاربر از تست صحیح لبه های پلیت مطمئن می گردد.

نرم افزار

نرم افزار این دستگاه با قابلیت های بالا و به صورت User Friendly می باشد. در آن از یک لپ تاپ با کیس محافظ فلزی به عنوان پردازشگر نرم افزار استفاده گردیده است. همچنین، نتایج تست را در استریپ چارت های مجزا به هر کانال ثبت می نماید و به محض شناسایی عیوب، آلارم های صوتی و نوری دستگاه فعال می گردد.

 

مشخصات کلی ترولی تست آلتراسونیک پلیت (ورق) فولادی، مدل Flaw Hunter TPT 120  
قابلیت دستگاهشناسایی عیوب تورق یا دوپوستگی در پلیت ها
تعداد کانال ها4 کانال
سیستم آلارمآلارم های صوتی و نوری
سیستم نمایشقابلیت نمایش A-SCAN, Strip Chart به طور همزمان
سرعت تست دستگاهقابلیت تست با سرعت بالا 1 تا 40 متر بر دقیقه
کارت های الکترونیککارت های الکترونیک 4 کاناله مجهز به میکروپروسسور FPGA 
کوپلنتمجهز به مخزن کوپلنت ضد زنگ و اتصالات مربوطه
پردازشگر دستگاهیک دستگاه لپ تاپ صنعتی
اخطار قطع کوپلینگدر صورت قطع هر یک از پروب ها یا کابل ها، چراغ آلارم عدم کوپلینگ روشن شده و اپراتور را مطلع می کند.
پروب ها4 عدد  پروب T/R با فرکانس 4 MHz به همراه کابل های ویژه ساخت شرکت پژواک رایان
ذخیره سازی کالیبراسیونقابلیت ذخیره سازی تا 5000 کالیبره و تنظیمات مختلف در حافظه دستگاه و فراخوانی مجدد آنها
ثبت نتایج تستکلیه سیگنال های دریافتی بر روی Strip Chart مربوط به هر کانال با ذکر شماره پلیت، زمان تست و مشخصات اپراتور به صورت دستی ثبت گردیده و قابل استخراج می باشد.
منبع تغذیهدو باطری با قابلیت 8 ساعت کار مداوم ( یکی در حال کارکرد و یکی ذخیره )
ابعاد دستگاه1200 × 400 × 1150  ( L × W × H )
وزن دستگاهبا در نظر گرفتن مخزن کوپلنت ، حدود 110 کیلوگرم
دمای کاری دستگاه4  تا 50 درجه سانتیگراد
 

شرکت پژواک رایان، با طراحی و ساخت چندین دستگاه ترولی تست آلتراسونیک پلیت و ورق و راه اندازی آن در کارخانجات لوله سازی و فولادسازی مختلف، تجربه موفقی در این زمینه دارد.

 

 

دریافت کاتالوگ 

 

کاتالوگ ترولی تست التراسونیک

ترولی تست التراسونیک پلیت (ورق) فولادی- دستگاه بازرسی عیوب تورق (lamination)

برای اطلاع از قیمت روز انواع مختلف تجهیزات التراسونیک، درخواست خود را به ایمیل info@pejvakrayan.com ارسال بفرمایید و یا با شماره های ۴۴۰۵۸۳۵۳-۰۲۱ و ۴۴۰۵۷۶۴۶-۰۲۱و ۸۸۶۸۰۰۸۳- ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند.

error: امکان کپی وجود ندارد