44055474 -021
info@pejvakrayan.com

تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعداز خیابان نجف زاده فروتن، پلاک 19، طبقه 3

لوله درز مستقیم ERW، سیستم التراسونیک بازرسی و کنترل کیفیت

اهمیت بازرسی لوله ها  و مقاطع درز مستقیم ERW

 

مقاطع و لوله درز مستقیم ERW، به منظور تولید لوله های انتقال گاز و آب، مصارف صنعتی، لوله های شوفاژ و استفاده در تاسیسات، ساخت لوله و پروفیل های صنعتی، ساختمانی و …مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به استاندارد های لوله سازی و ماهیت مقاطع و لوله درز مستقیم ERW، سیستم تست غیرمخرب مورد استفاده در این گونه محصولات می بایست قادر به شناسایی تمامی عیوب طولی در تمام ضخامت جوش و ناحیه HAZ باشد.

 

با توجه به نیازمندی استاندارد های ساخت لوله ها و مقاطع فلزی درزمستقیم ERW و نیاز سازندگان این گونه لوله ها، انجام تست آلتراسونیک در حین تولید به صورت آنلاین و پس از تولید به صورت آفلاین، جزء لاینفک و ضروری در تولید این گونه محصولات می باشد.

لذا شناسایی این عیوب در فرآیند تولید لوله و مقاطع درز مستقیم، برای خریداران و تولیدکنندگان پارامتر بسیار مهم و موثری است و از بروز حوادث ناگوار احتمالی پیشگیری می نماید.

slide-489b2aa
slide-70b5efe
slide-5b8bbec
slide-eb3ffe1

 

شرکت دانش بنیان پژواک رایان صنایع دقیق که به عنوان شرکت پیشرو سازنده پراب، تجهیزات و سیستم های تست آلتراسونیک در صنایع مختلف ایران فعال است، با توجه به اهمیت فرایند بازرسی لوله ها و مقاطع درز مستقیم و به منظور پیشگیری از خطرات ناشی از ایجاد عیوب احتمالی در صنایع حساسی که از این نوع لوله ها استفاده می کنند، اقدام به طراحی و ساخت سیستم بازرسی آلتراسونیک، به منظورعیب یابی لوله ها  و مقاطع درز مستقیم نموده است.

سیستم اتوماتیک بازرسی، تست و عیب یابی آلتراسونیک مقاطع و لوله درزمستقیم ERW

FLAW HUNTER EP 9501، سیستمی است که به منظور شناسایی عیوب طولی در درز جوش لوله ها و مقاطع فلزی درز مستقیم به روش ERW و به صورت آنلاین استفاده می گردد.

برای تست این نوع محصولات به روش آلتراسونیک، نیاز به یک سیستم مکانیکال ویژه می باشد که قابلیت هلدینگ، جابجایی و تنظیم حداقل چهار پراب به طور مجزا را داشته باشد.

پراب ها در کنار درز جوش طوری قرار می گیرند که موج صوتی تولید شده توسط آنها عمود بر محور طولی درز جوش منتشر گردد و از این طریق قادر به شناسایی عیوب طولی درز جوش مطابق بند استاندارد شوند.

           

این سیستم مجهز به چهار پراب زاویه ای و چهار کانال مجزا می باشد که پراب ها در داخل پراب هلدرهای ویژه با تکنیک Water Gap قرار می گیرند.

پراب هلدرها به صورت دو جفت مجزا، در دو طرف ناحیه جوش و روبه روی هم قرار می گیرند که یک جفت از آنها برای شناسایی عیوب طولی سطحی و یک جفت جهت شناسایی عیوب داخلی جوش استفاده می گردند.

این سیستم می تواند درست در قسمت بعد از دستگاه جوش نصب گردد و از آب صابون مصرفی در خط تولید می توان به عنوان کوپلنت و به منظورخنک کاری ناحیه جوش و پراب ها استفاده شود.

مشخصات محصولات قابل تست با توانایی سیستم  FLAW HUNTER EP 9501

رديف

نام مشخصه

مقادير

1

ابعاد محصولات مورد تست

لوله ها به قطر ۲۴-۴ اینچ و مقاطع مستطیلی با ابعاد تا ۴۰۰میلیمتر

2

ضخامت محصولات مورد تست

 mm ۳-۳۰

3

جنس محصولات مورد تست

Carbon Steel and Alloy steel (High, medium, low, stainless)

4

سرعت خطی تست

حداکثر ۶۰ متر بر دقیقه

5

عیوب قابل شناسایی

شیارهای N5 طولی داخلی و خارجی جوش و سوراخ راه بدر قطر  mm 1.6

6

محدوده مورد تست

تست کامل تنه جوش بعلاوه  mm 1.6 ناحیه HAZ

7

وضعیت فلش جوش

فلش داخل و خارج جوش می بایست به طور کامل برداشته شود

نرم افزار این سیستم کلیه نتایج تست را در استریپ چارت های مجزا ثبت می نماید و قابلیت آنالیز موقعیت عمقی و مکانی عیوب در طول لوله را دارا می باشد.

اسپری رنگ پاش این سیستم محل دارای عیب را مارک نموده و آلارم های صوتی و نوری دستگاه، کاربر را از وجود عیوب در ناحیه جوش آگاه می سازد.

 

سرعت تست بالا تا ۶۰متر بر دقیقه، دارا بودن مقدار PRF بالا، فیلتراسیون قوی نرم افزاری و الکترونیکی در حذف نویزهای حاصل از فرکانس های بالای دستگاه های جوش، آنیلرها و الکتروموتورها، از ویژگی های کارآمد این سیستم محسوب می گردد.

مشخصات سیستم تست آلتراسونیک FLAW HUNTER EP9501
سرعت تست دستگاهقابلیت شناسایی عیوب تا نیم میلیمتر با سرعت 1 تا 60 متر بر دقیقه
عيوب مرجعکلیه عیوب مرجع پیشنهاد شده در استانداردهای API 5L  IGS – IPS- جهت تست جوش این نوع لوله ها که شامل شیار N10 و یا N5 داخلی و خارجی، سوراخ راه بدر قطر 1.6 یا 3.2 میلیمتر توسط این دستگاه قابل شناسایی می باشند
عیوب قابل شناساییانواع ترک طولی داخلی و خارجی جوش، آخال، Arc burn و …
تعداد کانال ها  4کانال با قابلیت ارتقاء تا 32 کانال و افزودن 2 کانال مجزا جهت تست دوپوستگی ناحیه مجاور جوش متناسب با نیاز خریدار
سیستم آلارمآلارم های صوتی، نوری و مارکر جهت مارکینگ قسمت معیوب
پروب ها4 عدد پروب 45 درجه با فرکانس 4 مگاهرتز از برندهای اروپایی یا آمریکایی
ذخیره سازی کالیبراسیونقابلیت ذخیره سازی تا 2000 کالیبره و تنظیمات مختلف در حافظه دستگاه و فراخوانی مجدد آنها
ثبت نتایج تستتمامی سیگنال های دریافتی توسط هر کانال بر روی Strip Chart مربوط به آن کانال ثبت می گردد و قابل استخراج توسط فلش و سی دی می باشد.
تجهیزات جانبیکارت Input, Output با قابلیت 4  عدد ورودی و 7 عدد خروجی، پی سی صنعتی، مانیتور و کیبورد، تابلو اپراتوری ریتال آلمان به همراه سیستم تهویه ریتال، دستگاه On Line UPS 2 KW
 

برای اطلاع از قیمت روز انواع مختلف تجهیزات التراسونیک، درخواست خود را به ایمیل info@pejvakrayan.com ارسال بفرمایید و یا اینکه از طریق ثبت فرم زیر ، درخواست خود را ارسال نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند.

    error: امکان کپی وجود ندارد